ابراهیمنیا، وحیده، رسولی، مژگان، زندیه، سمیه (1388)، روشها و مدلهای تخصیص کاربرد زمین، فصلنامه آرمان شهر، دوره اول، شماره 2: 22-9.
احدنژادروشتی، محسن، موسوی، میرنجف، محمدی حمیدی، سمیه، ویسیان، محمد (1395)، بررسی و تحلیل عدالت اجتماعی در برخورداری از خدمات شهری (مورد مطالعه: دسترسی به خدمات آموزشی مقطع راهنمایی شهر میاندوآب)، جغرافیا و توسعه فضای شهری، دوره سوم، شماره 1: 51-33
احدنژادروشتی، محسن، مولائیقلیچی، محمد، جوادزاده اقدم، هادی، حاتمی، افشار (1391)، تحلیل الگوی پراکنش فضایی مراکز آموزشی و ساماندهی مناسب کالبدی آن با استفاده از GIS (مطالعه موردی: منطقه 8 تبریز)، پژوهش و برنامهریزی شهری، دوره سوم، شماره 8: 8 ـ 1.
امانپور، سعید، رحمانی، پیروز، نبی الله، پریان، حسینی شه، فروزانی، نورالدین (1394)، ارزیابی موقعیت مکانی فضاهای آموزشی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی، دو فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی، دوره چهارم، شماره 7: 54-31.
داداشپور، هاشم، رستمی، فرامرز، علیزاده، بهرام (1393)، بررسی و تحلیل توزیع عادلانه خدمات شهری و الگوی پراکنش فضایی آنها در شهر همدان، فصلنامه مطالعات شهری، دوره سوم، شماره 12: 18-5.
دربان آستانه، علیرضا، طهماسبی، سیامک، رضایی، پانیذ (1395)، تحلیل الگوی نابرابری فضای آموزشی شهرستانهای کشور، مطالعات برنامهریزی آموزشی، دوره پنجم، شماره 9: 50-31.
رحمانپور، علیاکبر (1389)، معیارهای مکانیابی مدارس و ارزیابی آنها، مجله آموزش جغرافیا، دوره بیست و چهارم، شماره 3: 31-24.
رضویان، محمدتقی (1381)، برنامهریزی کاربری اراضی شهری، تهران: انتشارات منشی.
روستایی، شهریور، نعیمی، کیومرث، محمودی، سلمان (1395)، تحلیلی فضایی بر نابرابریهای آموزشی و نقش آن در پایداری اجتماعی شهری با روشهای آمار فضایی (مطالعه موردی: شهر سقز)، فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، دوره هفتم، شماره 26: 99-61.
زیاری، کرامت الله (1384)، برنامهریزی کاربری اراضی شهری، یزد: انتشارات دانشگاه یزد.
سامری، مریم، حسنی، محمد، سید عباس زاده، میرمحمد، موسوی، میرنجف (1394)، ارائه مدل توسعه آموزشی بهمنظور آمایش و نیل به عدالت آموزشی موردشناسی: مناطق آموزشی استان آذربایجان غربی، فصلنامه جغرافیا و آمایش شهری منطقهای، دوره پنجم، شماره 14:122-105.
سرایی، محمدحسین، دستا، فرزانه، حاضری مهین (1395)، تحلیل توزیع فضایی خدمات آموزشی سطح شهر یزد، فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات جغرافیایی، دوره سی و یکم، شماره 2: 75-62.
سلطانی، علی (1395)، برنامه ریزی کاربری زمین شهری، شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
سلیمانیمقدم، پرویز، امانپور، سعید، غفارزاده، فرحناز (1394)، تحلیل توزیع فضایی کاربریهای شهری منطقه 3 شهر اهواز با تأکید بر کاربری آموزشی، دو فصلنامه پژوهشهای بومشناسی شهری، دوره ششم، شماره 11: 58-41.
عزتپناه، بختیار، سبحانی، نوبخت، رشیدی ابراهیم حصاری، اصغر (1394)، بررسی نحوه توزیع عوامل کاربری اراضی شهری در طرحهای توسعه شهری از منظر عدالت اجتماعی، مطالعه موردی: شهر شاهیندژ، دو فصلنامه پژوهشهای بومشناسی شهری، دوره ششم، شماره 2: 64-49.
عسگری، علی (1390)، تحلیلهای آمار فضایی با ArcGis، تهران: انتشارات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری.
کاظمیراد، هوشیار، فنی، زهره (1387)، تحلیل پراکنش مراکز آموزشی شهر سقز، پایاننامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه شهید بهشتی.
کریمیانبستانی، مریم، مولاییهشتچین، نصرالله (1391)، ارزیابی عدالت فضایی مراکز آموزشی در شهر زاهدان با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیاییGIS ، فضای جغرافیایی، دوره دوم، شماره 40: 189-170.
کریمیان بستانی، مریم، رجبی، آزیتا (1389)، تحلیل عدالت اجتماعی در شهر با تأکید بر نابرابریهای آموزشی موردشناسی: شهر زاهدان، جغرافیایی سرزمین، دوره هفتم،
شماره 26: 102-91
مرصوصی، نفیسه، خزایی، کاظم (1393)، توزیع فضایی خدمات شهری و نقش آن در توسعه پایدار شهر مطالعه موردی مادر شهر تهران، پژوهش و برنامهریزی شهری، دوره پنجم، شماره 18: 40-21.
مهدیزاده، جواد (1379)، برنامهریزی کاربری زمین از دیدگاه توسعه پایدار، مهندسین مشاور فرنهاد، نشریه جستارهای برنامهریزی و طراحی شهری، تهران.
میکائیلی، رضا، (1383)، تعیین الگوی مکانیابی فضاهای آموزشی شهر ساری با استفاده از توانمندیهای GIS، پایاننامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه تربیتمعلم.
نظمفر، حسین، علیبخشی، آمنه (1393)، سنجش نابرابری فضایی در برخورداری از شاخصهای آموزشی با استفاده از روش تاپسیس (مطالعه موردی: استان خوزستان)، دو فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی، دوره سوم، شماره 6: 134-115.
هاروی، دیوید (1376)، عدالت اجتماعی و شهر، ترجمه: فرخ حسامیان، تهران: انتشارات شرکت پردازش و برنامهریزی.
هاشمیمعصومآباد، رضا، غفاریگیلانده، عطا (1396)، تحلیلی بر وضعیت کالبدی- فضایی کانونهای محلهای و ارائه راهکارهای مناسب (پژوهش موردی: محدوده محله پیرمادر، شهر اردبیل)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه محقق اردبیلی.
یزدانی، محمدحسن، غفاریگیلانده، عطا، علیزاده، یوسف (1392)، بررسی و رتبهبندی توسعه آموزشی نواحی نوزدهگانه آموزش و پرورش استان اردبیل، دو فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی، دوره دوم، شماره 4: 66-37.
Billie, G. C. Gina, W. Terri, P. Vincent, L. Max, B. Kimberly, V. Anna, T. Gavin, M. Karen, V. )2011(,School site and the potential to walk to school: The impact of street connectivity and traffic exposure in school neighborhoods. Health & Place, 17(2): 545-550.
Gonzales, T B. Jimena, Fernandez, J H. (2009), Equidad Educative: A Vancesenla Definicion de Suconcepto, X National Congress of Educational Research, area 10: interrelaciones educación-sociedad: 1-10.
Langford, M. Gary, H. Jonathan, R. Sean, Wh. (2008), Urban population distribution models and service accessibility estimation, journal of Computers, Environment and Urban Systems, Volume 32, Issue 1: 66-80.
Merwe, V D. Hendrik, J. (1997), Gis-aided land evaluation and decision-making for regulating urban expansion: A South African case study, Geo Journal, Volume 43, Issue 2: 135–151.
Okan, Eray (2012), Application of Geographic Information System (GIS) in Education, Journal of Technical Science and Technologies, Volume 1, Issue 2: 53-58.
Sohe Rana, M D (2009), Status of water use sanitation and hygienic condition of urban slums: Astudy on Rupsha ferighat slum, MEDA WATER International Conference on Sustainable Water Management, Tunis, Volume 246, Issues 1: 322-328